David Pokorný

výsledky Mistrovství ČR 2003 - Dolní Bousov.


5.závod Mistrovství ČR v autokrosu 2003

Dolní Bousov

22.6.2003

Za téměř ideálního počasí se konal na závodišti Rachvala v Dolním Bousově pátý závod Mistrovství ČR. V týdnu trochu sprchlo, přesto ale trať vyžadovala časté kropení, které pořadatelé vcelku dobře zvládli (snad s vyjímkou druhé série, kdy jízdy nejslabší kubatury připomínali na kluzké trati spíše krasobruslení).
Velmi početná návštěva viděla zajímavý závod plný dramatických okamžiků. Nechyběli ani četné karamboly, a tak jediným stínem závodu byl časový skluz programu.

Divize 3 do 600 ccm
Průběh závodu Fotografie
Z tradičních účastníků chyběl tentokrát Jiří Šikola, Zdeněk Křížek a Tomáš Pažout. Po krátké odmlce se ale na závodní dráze objevil Lukáš Knap. Celkem nastoupilo do závodu 21 jezdců.

Trénink
První část měřeného tréninku oživilo upadlé kolo Libora Kříže, které opustilo jeho stroj jen několik desítek metrů za startem. V závěru stejné jízdy Kříže napodobila Petra Kramářová.
Druhá část tréninku přinesla nepříjemný karambol Lukáše Knapa. Ten zůstal stát se svým nepojízdným strojem v prostoru cíle. Patrně vzhledem k tomu, že již jízda skončila, sundal si Knap helmu, aniž opustil bugginu. V tom však do jeho stroje narazil Vladislav Štětina, který dojížděl do cíle. Otřesený Knap se musel nechat ošetřit. Naštěstí ani jeden z jezdců neutrpěl vážnější zranění a oba nastoupili do hlavního závodu.
Trénink vyhrál Jan Jež, před Jakubem Knollem a Petrem Glombicou.

I.série
Nepříliš povedený úvod první jízdy měl Tomáš Hrdinka. Ačkoliv startoval z první řady, pohyboval se zprvu až na čtvrtém místě. Po celou rozjížďku jezdil na čele Jan Jež sledován Vítem Nosálkem. Michal Šimůnek čtyři kola úspěšně odrážel útoky Tomáše Hrdinky. V závěru pátého kola však Hrdinka převedl krásný předjížděcí manévr a vylepšil tak pro něj do té doby nelichotivou čtvrtou pozici.
Do vedení se ve druhé jízdě dostal Jakub Knoll a už před sebe až do cíle nikoho nepustil. Za ním přes polovinu rozjížďky jezdil Aleš Hrdinka. Pak se ale vlivem defektu kola stal jeho stroj silně přetáčivý a Hrdinka několikrát "chyboval". V závěsu za ním jedoucí Radek Šott toho ihned využil a dostal se na druhé místo. Hrdinku vzápětí předjel ještě Zdeněk Antony a nakonec i Lukáš Knap. V cíli byl tedy první Knoll, druhý Šott a třetí Antony.
Po startu třetí jízdy šel do čela Petr Glombica. Při nájezdu do druhého kola na něj zaútočil Petr Borka a odsunul Glombicu na druhé místo. Do cíle se už pořadí mezi nimi neměnilo. Třetí dojel Lubomír Pokluda.

II.série
Nejen první jízda, ale celé druhá série šestistovek byla silně ovlivněna překropením tratě. Mnozí jezdci se s nástrahami kluzké tratě špatně vyrovnávali.
Vedení se v první jízdě ujal Jakub Knoll. Stejně jako ve své první rozjížďce, tak i ve druhé dokázal své vedení udržet až do cíle. Na souboj s Petrem Glombicou o druhé místo doplatil ve druhém okruhu Lubomír Pokluda. Glombica sice pokračoval v jízdě, ale patrně si při kontaktu s Pokludou přivodil defekt kola. V cíli třetího kola se jeho stroj přetočil. V momentě, kdy se snažil obrátit zpět po směru jízdy, navíc "trefil" projíždějícího Aleše Němečka. Smolná jízda skočila pro Glombicu definitivně v pátém kole. Rozjížďku tedy vyhrál Knoll před Němečkem a Petrem Charouzem.
Systémem start-cíl vyhrál ve druhé jízdě Vít Nosálek. Za ním jezdil Petr Borka a v jeho závěsu Michal Šimůnek a Zdeněk Antony, kteří mezi sebou bojovali o třetí místo. V pátém kole se Antony dostal před Šimůnka, pro něhož posléze jízda předčasně skončila odstoupením.
Celkem v poklidu vodil startovní pole po celou dobu třetí jízdy Jan Jež. Až dvě zatáčky před cílem udělal chybu a zaútočil na něj Radek Šott. Jež však jeho útok odrazil. Za vítěznou dvojicí dojel třetí Lukáš Knap.

III.série
V poslední zatáčce prvního kola úvodní jízdy předvedl chybu Tomáš Hrdinka. Přes beznadějnou ztrátu pokračoval a po velkém úsilí dojel a předjel v posledním okruhu alespoň Vladislava Štětinu. Jízdu vyhrál Radek Šott, druhý byl Lubomír Pokluda a třetí Lukáš Knap.
Po startu druhé jízdy se dostal do čela Vít Nosálek. Za ním jezdil Zdeněk Antony a Petr Borka. Borku ve druhém kole předjel Aleš Hrdinka. Ve třetím kole vyrobil chybu Antony a o kus dál jej napodobil Borka. Za vedoucího Nosálka se tak dostal Hrdinka a Petr Glombica. Dvě kole před cílem se Hrdinka dokázal dostat do čela a zvítězil v rozjížďce před Nosálkem a Glombicou.
Po startu třetí jízdy vedl Jakub Knoll, ale v jedné ze zatáček chyboval a propadl se na poslední místo. Vedení připadlo Aleši Němečkovi. Za ním nejprve jezdil Petr Charouz. Ne však dlouho. Po chybě se před něj dostali Libor Kříž a Petra Kramářová. Ta ale taktéž chybovala. Za prvním Němečkem nakonec dojel druhý Kříž a třetí přeci jen Charouz.

Finále B
Překvapivě se do finále A nekvalifikoval přímo ani jeden z Hrdinků. Aleš i Tomáš dokonce startovali až z druhé řady finále B. Z první řady naproti tomu startoval Zdeněk Antony. Této výhody dokonale využil a ujal se vedení. Na druhé místo se v prvním kole protlačil Tomáš Hrdinka. Ve druhém okruhu však předvedl na čerstvě pokropené trati hodiny. Svůj stroj se pokusil narovnat po směru příliš brzo a tak do něj zadním kolem narazil Libor Kříž. Viník nehody na celý karambol doplatil "pouze" velkou ztrátou, zato Kříž si poškodil stroj. S vyvráceným kolem ale pokračoval dál nejprve čtvrtý a po odstoupení Lukáše Knapa dokonce i jako třetí. Celé tři kola jej nebyl nikdo schopen předjet. Podařilo se to teprve Tomáši Hrdinkovi, který se předtím postupně prokousával celým startovním polem. V šestém kole závada na Křížově stroji byla již takového rázu, že s ní jezdec nebyl schopen dále pokračovat.
Na čele stále jezdil Antony, druhý Aleš Hrdinka, třetí pak Tomáš Hrdinka. Na čtvrté místo se dostal Vladislav Štětina, pátý byl Martin Švábenský a šestý Petr Charouz. Ve stejném pořadí jezdci finálovou jízdu B dokončili.
Petra Kramářová sice závod po hodinách v jedné ze zatáček nedojela až do cíle, byla však klasifikována jako sedmá. Body za osmé místo získal smolař Kříž a za deváté Knap. Desátý Lubomír Piter pro technické problémy svého stroje do jízdy nenastoupil.

Finále A
Po startu šel do čela Vít Nosálek. Z druhé řady se za něj protlačil Radek Šott a teprve třetí jel Jakub Knoll. Právě on však ve čtvrtém kole chyboval, svůj stroj přetočil a velmi ztratil. Jeho místo zaujal Lubomír Pokluda, na kterého začal útočit Aleš Hrdinka. Tomu se podařilo dostat na třetí místo a začal stahovat i náskok druhého Šotta. Jejich souboj o stříbrný věnec se rozhodl až na cílové čáře. Nakonec přeci jen za vítězným Nosálkem dojel druhý Šott a třetí pak byl Aleš Hrdinka. Čtvrtý dokončil jízdu Pokluda, i když na něj v závěru zle dotíral Aleš Němeček. Šesté místo patřilo Zdeňku Antonymu, sedmý stále ještě s plným počtem kol projel cílem Knoll. Dokončit všech devět předepsaných okruhů se pro problémy se strojem nepodařilo Petru Borkovi. Devátý Petr Glombica předvedl ve třetím kole malou piruetu a jeho buggina skončila koly vzhůru. Desátý byl klasifikován Jan Jež, který do finálové jízdy nenastoupil.
Fotografie zatím připravuji!
Výsledky závodu divize 3 do 600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 2 NOSÁLEK Vít Kawasaki 600 20
2. 6 ŠOTT Radek Honda CBR 600 17
3. 3 HRDINKA Aleš Kawasaki 600 15
4. 24 POKLUDA Lubomír Yamaha 600 13
5. 8 NĚMEČEK Aleš Honda CBR 600 12
6. 14 ANTONY Zdeněk Honda 600 11
7. 10 KNOLL Jakub Kawasaki 600 10
8. 7 BORKA Petr Kawasaki 600 9
9. 9 GLOMBICA Petr Honda 600 8
10. 11 JEŽ Jan Kawasaki 600 7
Finále B
11. 1 HRDINKA Tomáš Yamaha 600 6
12. 12 ŠTĚTINA Vladislav Honda 600 5
13. 20 ŠVÁBENSKÝ Martin Yamaha 600 4
14. 27 CHAROUZ Petr Yamaha 600 3
15. 21 KRAMÁŘOVÁ Petra Honda CBR 600 2
16. 26 KŘÍŽ Libor Kawasaki 600 1
17. 13 KNAP Lukáš Honda CBR 600 1
18. 19 PITER Lubomír Kawasaki 600 1
Neklasifikováni
- 15 ŠIMŮNEK Michal Kawasaki 600 Ninja N
- 25 PASDIORA Daniel Honda 600 N
- 5 SAMOHÝL Martin Yamaha 599 N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 1600 ccm
Průběh závodu Fotografie
V depu v Dolním Bousově se sešlo početné pole závodníků třídy do 1600 ccm. Do závodu jich nastoupilo celkem patnáct. Přesto však chyběl například Michal Jančík a Jiří Svoboda.
Po zranění se na tratě vrátil úřadující mistr republiky Petr Turek.

Trénink
Domácím divákům velmi zatrnulo, když se v prvním tréninku ze stroje domácího Marka Kalenského začali ozývat podivné zvuky. Poruchu převodovky však mechanici zvládli opravit, a tak se Kalenský mohl bousovským v hlavním závodě představit.
Nejlepšího tréninkového času dosáhl Petr Turek. Jen o čtyři desetiny byl horší Ondřej Musil. Třetí Radim Osička na Turka ztrácel již skoro celou vteřinu.

I.série
Pěkně zostra začala první rozjížďka. Po startu šel do čela překvapivě Lukáš Hampl. Teprve za ním jel Petr Turek. Hampl vyjel z vracečky u lesa velmi rozevlátým stylem, což dokázal Turek využít a ujal se vedení. V přemíře snahy pokračoval Hampl i ve druhém kole, kdy svůj stroj přetočil a propadl se na poslední místo. Svoji chybu se snažil napravit, avšak velkou ztrátu se mu již dohnat nepodařilo. V jízdě zvítězil Turek před Ladislavem Hanákem a Markem Kalenským.
Start druhé jízdy bylo nutné opakovat, protože se na něm ulil Radim Osička. Na podruhé šel do čela Ondřej Musil. Dramatický moment nastal ve druhém kole. Na druhého Osičku zaútočil Martin Kosař. Předjížděcí manévr ale nezvládl a najel na mez podél tratě. Když se mu podařilo stroj vrátit zpět na závodní dráhu, málem se střetl s dalšími závodníky. Po několika metrech navíc musel odstoupit. Musil jezdil v čele s mírným náskokem, za ním jedoucí Osička ale musel odvracet útoky Ondřeje Vymazala, za kterým se v závěsu pro změnu držel Robert Škola. Nakonec ale vše dopadlo jinak. V šestém kole nečekaně zvolnil Musil a v posledním kole se před něj dostal Osička. Třetí dojel Vymazal.

II.série
Po startu první jízdy došlo ke kolizi, po níž Robert Škola vyletěl mimo trať, kde se jeho stroj "usadil" v příkopu. Po skončení rozjížďky měli pořadatelé problémy jej vytáhnout. Vedení se ujal Petr Turek, ale v jedné ze zatáček chyboval a předjel ho Marek Kalenský a Lukáš Hampl. Hampl však ve druhém kole také nezvládl svůj vůz a velmi ztratil. Turek tak měl cestu ke stíhání prvního místa otevřenou. Když se v posledním kole na Kalenského dotáhl, znovu chyboval. Vyhrál proto Kalenský, druhý dojel Turek a třetí Ladislav Hanák.
Po startu druhé jízdy se vytvořilo pořadí - Radim Osička, Ondřej Musil a Ondřej Vymazal. Chyba však Osičku odsunula na poslední místo. Ve druhém kole na stejném místě předvedl jezdeckou hrubku i Vymazal. Vedení se proto ujal Musil. Druhé místo musel před dotírajícím Pavlem Němečkem bránit Radek Nosálek a nutno dodat, že ho překvapivě uhájil. Osičkovi se nakonec podařilo předjet alespoň Adama Ociepku. Skončil tedy čtvrtý.

III.série
Nejlépe odjel do první jízdy Ondřej Musil, ale ještě v prvním kole se před něj dostal Ladislav Hanák. Ve stejném pořadí dojeli oba jezdci do cíle. Třetí jezdil zprvu Lukáš Hampl. Do třetice ho však potkala smůla - tentokrát rozjížďku vůbec nedokončil. V cíli se ze třetího místa radoval Ondřej Vymazal. Smolařem lze nazvat i Roberta Školu. Zatím v žádném závodě letos nebyl klasifikován. Vždy ho zradil stroj. V Bousově technika vydržela. V zisku bodů Školovi zabránily tentokrát nehody. Ve třetí jízdě to byla kolize s Janem Husákem.
Vedení ve druhé jízdě si od startu až do cíle hlídal Petr Turek. V prvním kole po kolizi s Martinem Kosařem vyletěl mimo trať Pavel Němeček a o okruh později vylomené kolo ukončilo jeho účinkování nejen v rozjížďce ale i v závodě. Druhý za Petrem Turkem dojel Kosař, třetí Martin Medáček.

Finále
Po startu došlo k vážné kolizi, ve které Lukáš Hampl zcela zdemoloval svůj stroj. Aby haváriím nebyl konec, tak ještě v poslední zatáčce, pod výjezdem do cíle úvodního okruhu převrátil svůj stroj Marek Kalenský. Za ním jedoucí Radim Osička nedobrovolně absolvoval jízdu přes zídku-bariéru u tratě. V čele tou dobou jezdil Petr Turek těsně pronásledován Ondřejem Musilem. Jejich souboj trval celé finále a byl jeho ozdobou. Přesto však změnu v pořadí na prvních dvou místech nepřinesl. Třetí jezdil Radim Osička. Před čtvrtým Martinem Kosařem měl malý náskok. Kosař naopak musel čelit útokům Ondřeje Vymazala a Ladislava Hanáka.
Hanák předjel Vymazala a začal dotírat na čtvrtou pozici. V šestém kole Kosař velmi ztratil a dvojice Hanák-Vymazal začala stíhat Osičku. V nájezdu do posledního kola Hanák úspěšně zaútočil na třetí místo a o půl kola později se před Osičku dostal i Vymazal.
Cílem projel vítězně Turek těsně před Musilem, třetí byl Hanák, čtvrtý Vymazal. Na Osičku zbylo nakonec až páté místo. Šestý dokončil finále Kosař, sedmý Martin Medáček. Osmý Radek Nosálek absolvoval o jedno kolo méně. Devátý byl klasifikován Kalenský a desátý Hampl.
Fotografie zatím připravuji!
Výsledky závodu divize 3 do 1600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 1 TUREK Petr Škoda 1596 20
2. 12 MUSIL Ondřej Suzuki 1300 17
3. 3 HANÁK Ladislav VW 1600 15
4. 4 VYMAZAL Ondřej Kawasaki ZX 1199 13
5. 5 OSIČKA Radim Toyota EVO 1600 12
6. 46 KOSAŘ Martin Suzuki Hayabusa 1300 11
7. 7 MEDÁČEK Martin VW 1598 10
8. 6 NOSÁLEK Radek VW 1600 9
9. 16 KALENSKÝ Marek Opel Tygra 1298 8
10. 10 HAMPL Lukáš VW 1596 7
Nepostoupili z rozjížděk
11. 8 OCIEPKA Adam Honda 1600 6
12. 29 ŠAMONIL Zdeněk Škoda 1600 5
13. 14 HUSÁK Jan Honda 1595 4
Neklasifikováni
- 2 NĚMEČEK Pavel Suzuki GSX 1300R N
- 11 ŠKOLA Robert VW 1595 N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 4000 ccm
Průběh závodu Fotografie
I v Dolním Bousově chyběli oba nováčci letošního seriálu - David Horák a Aleš Pařízek. Nestartoval ani Stanislav Kravka. Do závodu proto nastoupilo pouze 11 jezdců. I tak se ovšem bylo na co koukat!

Trénink
Nejlepší čas v tréninku zajel Petr Bartoš. O pouhou 1 setinu za ním zaostal Václav Fejfar. Třetí místo patřilo Janu Smržovi.

I.série
Překvapivé pořadí se vytvořilo po startu úvodní rozjížďky. Do čela se dostal Roman Kalvoda. Přestože zatím v této kubatuře spíše jen sbírá zkušenosti a stroj ho ne zcela poslouchá, dokázal až do cíle za sebou udržet celé startovní pole. Neustále na něj přitom útočil Jan Smrž. V těsném závěsu jeli i třetí Roman Švábenský a Petr Bartoš. V pátém kole se Bartoš pokusil předjet Švábenského. Po vzájemném kontaktu však byl Bartoš vytlačen mimo trať a Švábenský skončil v pneumatikách vyznačujících trať. Za Kalvodou a Smržem tak dojel třetí Josef Keřka.
Druhou jízdu celkem s přehledem vyhrál Jaroslav Hošek. O druhé místo se v prvních dvou kolech bojovalo mezi Romanem Keřkou a Václavem Fejfarem, pak ale Keřka svému soupeři poodjel. Pořadí se už do cíle nezměnilo.

II.série
Dobrý start měl v úvodní jízdě Václav Fejfar. V první zatáčce však byl přeci jen rychlejší Jaroslav Hošek. Ve druhé kole odsunul Fejfara na třetí místo Roman Keřka, který v tom samém okruhu nekompromisním způsobem předjel i Hoška a rázem se tak ujal vedení. Ve třetím kole se před Hoška dostal též Fejfar, jenž se posléze snažil útočit na Keřku. V posledním kole ale chyboval. Hošek se pak ještě pokusil na Fejfarovu druhou příčku zaútočit - marně. Zvítězil Roman Keřka před Fejfarem a Hoškem.
Ve druhé jízdě šel do vedení Jan Smrž. Druhý jezdil Roman Kalvoda, na kterého zaútočil Petr Bartoš. Chyba, která jeho pokus následovala, ho ale odsunula až za Josefa Keřku. Bartoš se však nechtěl se čtvrtou pozicí smířit a dostal se znovu před Keřku, který na jeho předjížděcí manévr doplatil přetočením stroje. V poslední zatáčce rozjížďky pak Bartoš nečistým způsobem předjel Kalvodu, když ho "štouchancem" dostal do smyku a pomohl mu tak mimo trať. Kalvoda snažící se udržet druhou pozici se k cíli blížil po břehu lemujícím závodní dráhu. Přesto se však Bartoš před něj dostal. Vyhrál Smrž, před Bartošem a Kalvodou.

III.série
Pořadí po startu první jízdy - Jaroslav Hošek, Jan Smrž a Václav Fejfar nevydrželo ani jeden celý okruh, neboť Smrže předjel Fejfar. V závěru jízdy jakoby Fejfar zvolnil a tak ho Smrž okamžitě atakoval, avšak bezvýsledně. Pořadí v cíli bylo - Hošek, Fejfar, Smrž.
V úvodu druhé jízdy o první místo bojovali Petr Bartoš s Romanem Keřkou. V průběhu rozjížďky se ale mezi nimi vytvořil odstup a jedinou změnu do pořadí přineslo odstoupení Romana Kalvody ze třetího místa. Za prvním Bartošem a druhý Romanem Keřkou proto projel cílem jako třetí Josef Keřka.

Finále
Start finálové jízdy vyšel Romanu Keřkovi. Ujal se vedení, které udržel celé čtyři okruhy. Při nájezdu do dalšího okruhu na něj zaútočil Jaroslav Hošek. Z celé situace vytěžil Jan Smrž, když se rázem ocitl ve vedení. Hošek zůstal na druhém místě a Roman Keřka z jízdy odstoupil pro vylomené kolo.
Na druhého Hoška začal útočit Petr Bartoš. Jejich pěkný souboj trval až do cíle. Nakonec přeci jen za skvěle jedoucím Smržem dojel druhý Hošek. Na Bartoše zbyl "pouze" zelený věnec za třetí místo. Čtvrtý dojel Václav Fejfar, pátý Josef Keřka a šestý Stanislav Horáček.
Na sedmém místě byl klasifikován Roman Švábenský, který ale v průběhu finále odstoupil. Šachovnicový prapor v cíli neviděl ani Roman Kalvoda, když v sedmém kole předvedl zajímavé polosalto. Smolař Roman Keřka obsadil v konečném hodnocení deváté místo a Josefu Pagačovi patřilo místo desáté.
Fotografie zatím připravuji!
Výsledky závodu divize 3 do 4000 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 5 SMRŽ Jan Tatra Sport 3500 20
2. 2 HOŠEK Jaroslav Ford 1998 17
3. 1 BARTOŠ Petr Ford Cosworth 2000 15
4. 8 FEJFAR Václav VW 2000 13
5. 3 KEŘKA Josef Tatra 3500 12
6. 14 HORÁČEK Stanislav Tatra 3500 11
7. 4 ŠVÁBENSKÝ Roman Peugeot 3500 10
8. 44 KALVODA Roman Ford Cosworth 2000 9
9. 3 KEŘKA Roman Tatra 4000 8
10. 12 PAGAČ Josef Audi 3700 7
Nepostoupil z rozjížděk
11. 6 ŠTĚTINA Jaromír Audi 1781 6

Zpět na začátek stránky



Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz

Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .


Divize

Divize 3
do 600 ccm

Divize 3
do 1600 ccm

Divize 3
do 4000 ccm


Zpět na

mistrovství
ČR 2003


Přejít na

autokros

Sezóna 2002

Sezóna 2001

Autokrosové odkazy


Seznam